Mobischool
Dziel się tym co dzieje się w Twojej szkole, żłobku czy przedszkolu i publikuj jednym kliknięciem!
WIĘCEJ
Pobierz ofertę
Zostaw swoje dane, a wyślemy Ci ją natychmiast

Strefa wiedzy

Co powinna zawierać strona internetowa urzędu?

Strona główna to często pierwszy element, z którym styka się użytkownik, zarówno nowy, jak i powracający. Z tego powodu, poza wieloma innymi funkcjami strona główna powinna ułatwiać identyfikację całego serwisu. Trzeba też pamiętać, że użytkownicy nie zawsze rozpoczną przeglądanie serwisu od jego strony głównej. Często są odsyłani do podstron przez wyszukiwarki. Dlatego ważne jest, aby każdą podstronę traktować jak stronę główną.
 
UŁATWIENIA DLA PETENTA
 
Nie powinno się jednak na stronie głównej zamieszczać zbyt wielu informacji. Powinny one stanowić podsumowanie umożliwiające przejście do rozwiniętych, szczegółowych treści. Użytkownik poszukujący nieokreślonej dokładnie informacji analizuje poszczególne elementy serwisu.
 
Przedsiębiorca może szukać na stronie zarówno szczegółowych informacji związanych z terenami inwestycyjnymi, jak i listy firm działających w obrębie gminy. W obu przypadkach autorzy serwisu powinni ułatwić mu dotarcie do tych treści, na przykład poprzez zastosowanie punktów startowych: „Gospodarka", „Przedsiębiorca" czy „Zainwestuj w gminie"
 
DOSTĘP DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH
 
Dostępność serwisu internetowego oznacza możliwość korzystania z publikowanych w nim treści jak największej liczby użytkowników w jak najszerszym zakresie. Dostępna witryna internetowa to taka, która pozwala na wygodne i intuicyjne użytkowanie jej zasobów. Powinny móc z nich korzystać wszystkie osoby cyfrowo wykluczone, czyli niepełnosprawne sensorycznie (niewidome, słabowidzące, głuche, słabosłyszące oraz głuchoniewidome), niepełnosprawne manualnie, intelektualnie, seniorzy, obcokrajowcy, a także osoby niewykształcone oraz niezamożne.
 
DANE KONTAKTOWE URZĘDU

 
Na stronie głównej powinno zostać w widocznym miejscu zamieszczone odesłanie do danych kontaktowych urzędu. Powinny one obejmować informacje o:
 
  • siedzibie instytucji (adres, opis i mapka dojazdu),
  • godzinach pracy urzędu oraz godzinach przyjęć klientów przez kierownictwo urzędu,
  • strukturze organizacyjnej
  • numery telefonów, adres poczty elektronicznej, w tym informacje nt. możliwości złożenia podania z wykorzystaniem platformy e-puap,
  • numery kont bankowych.
Pobierz ofertę
Zostaw swoje dane, a wyślemy Ci ją natychmiast

STREFA WIEDZY